Monday, July 09, 2007

Semester

Nej jag sitter inte inne och tjurar. Det gör jag inte. Om en kvart tänkte jag dra mig härifrån och fira semester. Imorgon blir det Nice för hela kakan. Jag och AM flyger ner och Tette och Ax möter oss där nere. Dom har åkt ner i husbil (ja det går bra att skratta, det är hur kul som helst).

Först åkte de till Barcelona på modemässan och minglade lite och nu pyser de upp till oss på Rivieran. Först blir det några dagar i Nice och sen planerar vi att dra omkring på Rivieran och hänga lite. En och annan Sallad Nicoise kanske slinker ner och kanske ett eller två glas rosé. Här ska solas och njuta av ferie.

Btw jag pratade om rosé och fanta på bröllopet varpå alla frågade om jag var 15 år gammal. Nope sa jag; 27 år. St Tropez is the name of the drink...bondlurkar.

Au revoir

2 comments:

Lotta said...

Ja, det är inte alla som har förstått det där med rosédrinkar (eller vindrinkar överhuvudtaget?). Men vi har. Så det så.

Stora Morran said...

Ja det är tur att vi förstått. Det är vår lott här i livet att uppfostra de andra okunniga i det här jordelivet.