Monday, July 09, 2007

Bröllop


Det är måndag morgon och jag är alldeles utmattad. Jag har haft en fantastisk helg. Jag har varit på bröllop i min hemstad. Vaknade lagom tidigt där på lördagsmorgonen och började göra mig fin. Precis när allt är klart. Sminket är på, håret ligger svallande över axlarna och klänning sitter perfekt så bestämmer jag mig för att ge nederdelen av klänningen en liten styrkning. Underkjolen är av ljusrosa siden och överkjolen är i ljust tyll. För mig själv tänker jag att jag måste ha låg värme så att inte kjolen bli bränd. Jag styrker fint och lugnt men inget händer tills.. .. schiwsh säger det bara och jag bränner två hål i klänningen. Jag stirra på hålen som i trans. Skriker rakt ut och H kommer springande. Jag klipper av en bit av sidenbandet jag ska ha i midjan och får till en rosett som jag syr dit i tyllen och täcker hålen. Inte optimalt men det funkar.

Efter mig kommer H och ska stryka sin skjorta. Kvar på styrkjärnet ligger det brända tyget. Hans skjorta får svarta fläckar och det blir hans tur att freaka. I hans fall åkte vi i ilfart och köpte en ny skjorta och sen mot kyrkan. Sen flöt allt på i fin takt. God mat och dryck, fina tal och bra drag på dansgolvet. H var toastmaster och skötte sig mycket bra på alla vis. Jag träffade en massa roliga personer som jag inte har umgåtts med på flera år.

I slutet hetsar jag och S bruden att kasta brudbuketten bakåt för oss att fånga. Den kommer i en fin båge precis i mot mig men av någon anledning får jag inte fatt i buketten som slår i backen och blommorna flyger. Jag plockar upp resterna och försöker trycka i de blommor som ligger runt omkring i oasisen igen. Det går så där.

S säger "Jag tror aldrig vi blir gifta, det där var tecknet".

No comments: