Monday, July 30, 2007

Back on track!

Helgen i stugan var riktigt fin!

Det tog lite tid för Les Chix att komma förbi Slussen. Men si så där en och en halv timma senare än beräknat kom de och hämtade mig. Rally-Carro som chaufför gjorde en strålande insats vid ratten och vi var nere i Småland på rekordtid. Vi fikade en sväng hos min kusse. Det var trevligt och Greta var mycket söt.

Kom ut till stugan. Hittade som en lite treat, två döda, halvruttna fåglar på altanen. En hade fastnat med huvudet före i min brors nya inköpta grill. Härligt. Som grädde på moset låg ca 2 deciliter larver under fågeln och levde runt. Alla stod inne i stugan och skrek. Det var Morran som fick kavla upp ärmarna och vara "föräldern" och ta hand om det där. Hualigen! Kanske slänger upp några pics på spektaklet så fort AM har släppt till på några på facebook.

Hade ingen lust att grilla i "fågelgrillen". Vi fick finna nya lösningar. Efter ca 2,5 timma si så där vid 22.45 var maten färdig att ätas.

Helgen med sällskapsspel, brasa, utflykt till Tranås, Second hand affärer, sillunch, nubbe, skogspromenader, fika, kräftor, mera sällskapsspel, frulle och hemfärd.

Glad att jag har så bra vänner att umgås med.

3 comments:

Anonymous said...

Jag med!!

Produktionsledaren said...

Yack!!! Men kul ändå, förtog väl lite av grillningen dock. Själv blev jag och Vädermäklaren redigt på snusen.
Under en skrattorgie efter blivit nekad pga. snusen på tre ställen kom vi på att vi borde ta och underöka vad Tomas Brolin gjorde. Vi skrattade vidare påväg mot Tompa tills vi blev avbrutna av en nylagd flicka som krälade ur buskarna vid Kungliga biblioteket.

Stora Morran said...

Prod: "Men gud" jag känner mig som en liten tant som tar handen för munnen.