Tuesday, July 24, 2007

"Comfort Food"

Igår regnade och jag bestämde mig för att fixa nåt riktigt gott krubb till mig själv. Jag gick till min nya favo butik på Nytorgsgatan. De har underbara grönsaker, oliver, fårost, biodynamiskt odlat dinkel, bovete, alfaalfagroddar och en massa annat gott.

Jag köpte en färsk stor majskolv och en färsk stora kronärtskocka. Jag gick hem och kokade alltsammans och åt det med varm olivolja, salt och citron.

Kände mig som värsta Nigella med min "comfort food". Höll på och slickade på mina fingrar också stup i kvarten precis som Nigella.
Riktigt matporrig var jag.

2 comments:

Blame it on the stones said...

mmm... gott! dit får du ta med mig inför den stundande nyttiga hösten som verkar vara här REDAN. jag sitter och fryser INOMHUS! har typ inget att göra alls på jobbet... kunde jag inte fått en gratis semestervecka! ;) Förresten så hade jag en kollega på mitt lowest of low-jobb för hundra år sedan som alltid sjöng ICE ICE BABY för mig... det var, som sagt, tider det.

Stora Morran said...

Japp man får börja ladda upp med gosiga grejer redan nu. Snart kommer liksom kantarellerna och kräftorna. Lite gosigt är det!

Stackars dig att ha tråkigt på jobbet men vad skulle du ha gjort. räknat regn...he he he