Thursday, July 26, 2007

Nalle, min nalle

Igår var jag, Tette och AM ute hos vår vän J som vaktar ett mycket stort hus åt sin professor ute i Mälarhöjden. Vi åt en mycket god fisksoppa och drack vin. Efter det proppade vi oss oförklariga mängder av dessertostar. Jag kände mig som Meg Ryan på tåget i "French Kiss". Proppis.

De andra kjoltygen planerade en hejdundrande utgång till F12. Morran var som vanligt tråkig. Jag tillhör ju det arbetande skrået så jag gick vackert hem. När jag kom hem började jag let efter min kära mobbe. Jag vände verkligen ut och in på min väska. Den fanns ingenstans. Helt puts väck!

Antingen har jag glömt den hos J eller så har den bilvit snodd. Det är mina två alternativ. Eftersom jag inte har någon hemtelefon så kunde jag inte direkt ringa mina vänninor. Jag fick försöka fokusera på att gå och lägga mig och reda ut det imorgon (idag).

Då uppstod nästa problem. Min mobbe är inte bara min nalle, den är även min väckarklocka. Darn! Hittade min gamla Hello Kitty väckarklocka, köpt i Japan 2002. Batteriet hade oxiderat där inne så jag fick bända ut det och så tog jag ett batteri från fjärrkontrollen och satte i. Funkade utmärkt.

Nu har jag försökt ringa till AM och Tette och få J´s nummer. Men de små liven svarar inte. De snarkar vidare och lämnar mig i min vånda. Jag har försökt söka efter J på Hitta.se men jag hittar henne inte.

Grejen var den att AM och Tette fick sina mobiler stulna förra året och Tette fick en räkning på 3200 kr efter någon hade ringt till Uganda eller nåt. Am fick en räkning på 1500 kr efter någon hade ringt till samma nummer. Inget ut på försäkringen för någon av dem och polisen orkade inte lyfta ett finger fast det inte kunde krävts någon Martin Beck direkt för att fixa fram ett namn på vem som hade ringt. Surt sa räven.

Det vill jag inte ska hända mig. Gick in på telenor och fick ett saldo. Ingen fara på taket. Verkade inte som några Uganda samtal låg och pyrde direkt utan det hela verkade fullt normalt.

Min mobbe ligger förhoppningsvis hemma hos J och trynar.

3 comments:

Anonymous said...

Att den gravt underbemannade ordningsmakten inte gör något åt mindre bedrägerier kan du helt och hållet tacka Göran P & SAP för.

Varför spärrar man inte mobilen direkt när den försvunnit? Upplåsning eller i värsta fall nytt SIM kort går rätt fort.

Stora Morran said...

Tjockis: Japp allt är sossarnas fel. Vi säger så he he he.

Du har vissa drag av mitt ex. Alltid komma med förslag på hur man skulle ha gjort eller ska göra.

Så här var det; Jag kom hem. Klockan var 00.20. Jag hade ingen annan telefon i min lägenhet. Antingen hade jag fått ringa på hos någon granne och väcka dom för att låna telefon. Eller så hade jag fått bege mig ut på stan och och hitta telefonautomat och ringa och spärra med visakort. SNARK! Orkade inte just då!


Det gick ju bra!

Anonymous said...

Haha, jag känner J, inte visste jag att vi hade gemensamma bekanta...