Thursday, May 31, 2007

Bi Bim Bap

Jag ringer min mentor för att få lite stöd. Hon svarar och säger att hon är på Arlanda och ska alldeles strax flyga till Barcelona.

"Jäkla människa" tänker jag avundsjukt och småsint.

Här sitter jag i ett superdött kontorslandskap med andan i halsen och en massa konstiga problem som jag inte vet hur jag ska lösa och skulle verkligen behöva lite hjälp. Då passar hon på att dra ifrån mig. Till varma, underbara Barcelona. Här blåser det snålt och regn hänger i luften. Det är säkert inte mer än 12 grader ute.

Fast jag unnar henne det. Hon är en sån "härlig kvinna". Hon är så snäll och rolig samtidigt som hon hjälper mig massor och säger saker som " det där fixar du lätt" när man själv tvivlar lite. Jag hoppas att jag blir som hon när jag är 60 bast, full av upptåg och galna historier. Hon har en liten räv bakom örat.

Idag bangar jag både par-klättring med H och hans vänner och Alexander McQueen-fest på Pontus by the Sea med Produktionsledaren.

Ibland är man inte i form helt enkelt och jag känner mig oerhört nöjd med mitt mogna beslut att stanna hemma och ta hand om mig själv.

Btw åt min första Bi Bim Bap igår med AM på Söder. Jag är numera nästan halv-korean.

I liked it a lot!

2 comments:

Anonymous said...

Då är jag hel... för jag åt det i söndags också!

Stora Morran said...

Ja dina ögon börjar ju nästan bli lite sena och du börjar få svårt att säga "R"....he he he