Sunday, May 27, 2007

söndag

Sitter i soffan hos H på söndagskvällen. Vi tittar på Oceans Eleven på trean. Eller jag bloggar och han sover.

I fredags mötte jag upp Tette och A på Nyfiken gul i Skanstull. Vi drack ett litet glas rött i den ljumna sommarkvällen. Vi gick upp till Ringen och mötte upp AM. Tanken var ju att vi skulle hitta någonstans att äta en gosig middag på. A insisterade att vi skulle gå förbi Nudiebutiken på Skånegatan för en snabb drink. Drinken blev inte bara en utan en hel uppsjö. Kl 22.00 insåg AM och jag att det nog inte skulle bli någon middag varpå vi gick till Seven Eleven och köpte varsin meze-wrap istället. Det var en ganska snygg dalmas där. Jag var tvungen att härma allt han sa. Jag märkte att jag var jobbig men jag kunde inte låta bli. Det lät så roligt.

H kom förbi efter en middag med sin bror. Han började prova kläder och körde modevisning för oss. Vid 01.00 drog vi oss hemåt. Tydligen slutade inte festen förens långt in på småtimmarna.

Igår mötte jag upp AM och P på Långholmen för en liten picnic i det fina vädret. På kvällen körde vi årets första takfest hos AM. Mysigt som vanligt. Vi åkte vidare till Tegnergatan för vidare festligheter.

Idag log våren sitt varmaste leende. Jag och H började med frulle från Vurma på en filt vid Norr Mälarstrand. Jag fikade med AM och D på Söder i solen och så hann jag och H med en god men lite kall middag på Kungsholmens ponton.

Mycket sol och festligheter har gjort mig redo för ytterligare en intensiv vecka.

Bring it on...

No comments: