Tuesday, May 08, 2007

Drömma...


Jag är så attans uppspelt att jag knappt kan jobba. Jag sitter och tänker på allt annat roligt. Igår var jag trött och sur. Jag hade sovit dåligt, det regnade och allt kändes grått. I dag är en helt annan kaka. I morse sprang jag som en lycklig liten hind till bussen i solen.

Hela dagen har dock gått åt att dagdrömma mig bort till roliga saker.

Jag drömmer om vår Rivieraresa som jag, Tett och Am ska göra i juli. Vi ska flyga till Nice och sen glida över till Cannes och Monaco kanske också Italy. Vi springer på brunbrända ben omkring i skira klänningar till låten "I´m so excited" i sommarnatten. Tres nice!

Sen ska vi göra Roadtrips till min sommarstuga och Tettes sommarstuga. Jag, Gurkan, Carro, AM och Tett. Tette hetsar mig och grejer man kan göra på hennes land. Bla har hon en badbrygga med motor på som man åker iväg med. Sitter och klurar på hur många dunkar rosé man egentligen behöver ta med sig och allt gott man kan grilla. Halloumi, Grillspett, Lax....

Sen längtar jag till bokklubben på onsdag. Hur många som helst kommer. Säkert 12 pers. Alla har läst "Doppler" av Erland Loe. Vi ska äta gott och dricka gott. Prata om boken och gå ut eftersom man är ledig på torsdagen.

På fredag kanske vi ska ha träff med gamla jobbet. Rosen, den token föreslog fredag eller lördag. Lördag då kan man ju inte gå ut. Då är det ju för jisse namn Eurovision. Då måste man hänga hemma med listor och tabeller och göra prognoser om vem som kan tänkas vinna. Jag är en sån nörd att jag blir förlägen för mig själv ibland. H har visat hur man kopplar datorn till platttvn och kollar gamla program på SVT. Nu sitter jag där och plöjer igenom alla "Inför eurovison" för att inte missa en minst detalj. Så jag har vänligt men bestämt sagt ifrån om lördag, jag tror att fler med mig anser att fredagen vore en bättre dag för en sammankomst.

Ikväll ska jag träffa AM, Tette och Grukan på creperiet. Det kommer att bli mys på hög nivå.

4 comments:

Östermalmsräven said...

Är det redan dags för Eurovision igen?

Holy smoke, håll i hatten.

Stora Morran said...

Skojar du eller...? Klart det är. Ja håll i hatten.

ettett2 said...

Klart som korvspad att det är Eurovision. Jag hatar det! Det är ju lite hela grejen. Att välja att stanna hemma och titta på skiten och tycka synd om sig själv för att man inte hade bättre för sig. Lite självplågeri med andra ord. Självklart kommer även jag att titta!

Stora Morran said...

He he ja alla har vi olika ursäkter för att titta på spektaklet.