Thursday, May 17, 2007

Update

Club de livre var fartfylld och folkrik igår kväll. Tette bjöd på ett klassiskt kort, tacos till mat. Så skönt retro. Till det drack vi mängder av kallt rosé och diskuterade Doppler livligt.

Morran drabbades dock av akuta magsmärtor som resulterade i att jag fick ligga still på Tettes säng i en halvtimma. Smärtorna tog fart redan på onsdagseftermiddagen när jag våghalsigt utmanade min kaffegräns på två koppar per dag genom att dricka ytterligare en tredje kopp. Hur tänkte jag? Trodde jag att min mage nu efter 12 års flitigt kaffedrickande hade skärpt till sig och kunde ta lite till. Det där gör jag inte om.

Efter halvtimmas vilan var jag dock på topp igen och vi drog vidare till Riche. "Mössan" stog inte i dörren vilket kändes ganska läskigt (gillar inte när saker ändras) utan istället stog det en snubbe som skulle kunna ställa upp som Göran Skyttes dubbelgångare.

"Skytte" verkade först inte förstå vilka han hade att göra med men kom snabbt upp på banan igen. Väl inne på Riche stötte jag på "Mössan" var på jag gav honom en rejäl utskällning för att bryta vanor och vara ledig.

De andra gick vidare till Spy Bar och kom tydligen hem kl 06.00 själv gick jag hem.

No comments: