Wednesday, May 02, 2007

Klåpare och utemöbler

Min jäkla klåpare till chef har gjort bort sig. Jag blir så upprörd att det pyser ur öronen på mig. Först lovar hon mig en ny lön i fredags som ger mig 3 glada laxar mer i lönekuvertet. Sen idag kommer hon och säger att min uppdragsgivare vill känna lite på mig i min nya roll i en månad innan de ger mig mer betalt. Mina 3 laxar får vänta en månad. Jag har liksom redan fått mitt nya kontrakt per post. Kan man göra så här på riktigt, ute i den riktiga världen eller är det hon som försöker dra mig i svansen? Vad händer om jag skriver på mitt kontrakt för mig själv? Är det någon som kan sånt här så skulle jag vara tacksam för advise.

Äsch nu orkar jag inte älta inkompetenta människor längre. Idag ska jag hjälpa H att köpa utemöbler till hans nybyggda terass. Vi ska börja på ROOM på Fridhemsplan men om jag känner honom rätt kommer det inte bli affär förens han har snott runt hela stan och verkligen granskat utbudet i sömmarna.

Man vill ju inte direkt förhasta sig.

Stora grejer på G!

2 comments:

Anonymous said...

Om din chef har gett dig ett muntligt löfte angående löneförhöjning gäller det likaväl som ett skriftligt avtal enligt lag. Så vore jag dig skulle jag påpeka detta för henne. Men du har hamnat i en rävsax, ifall din chef är en feg stackare med stor käft kommer hon med undanflykter. Så du får tänka ut en strategi själv eller höra av dig till "göteborgaren".

Stora Morran said...

Hmm ja jag går lite i valet och kvalet. Dels vill jag inte bli snuvad på konfekten men sen vill jag å andra sidan inte hålla på och bråka inför framtida löneförhandlingar i slutet av denna månad. Men jag kanske kan skicka ett mejl till "Klåparen" och sen vad hon säger. Vem är du "Göteborgaren"?