Thursday, May 24, 2007

Aldrig nöjd...

Jag vet inte vad är med mig men jag drar mig för att blogga. Jag tycker att mina fingrar drar ihop sig och liksom kroknar så fort jag börjar tänka tanken.

Igår var jag med Tette på invidningen av Julian Red vid Zinken. Packat med folk som drack öl och hängde i det vackra vårvädret. Drog mig dock hem ganska tidigt till Greys, lite te och popcorn. Gos och mys.

Mitt jobb suger musten ur mig. Jag springer omkring med andan i halsen hela dagarna. Jag är liksom inte van vid att få uppgifter som jag inte har en aning om hur jag ska lösa. Där folk förväntar sig att jag vet precis vad de pratar om i detalj. När man inte har något ansvar eller utmaningar så sitter man och klagar över det. Nu när jag har allt det där darrar jag som en naken fågelunge och längtar tillbaka till mitt långtråkiga bekymmersfrialiv utan ansvar och utmaningar. Jag blir så trött på mig själv att jag aldrig blir nöjd. Dags att rycka upp sig och spotta i näven och ge dem vad de tål.

Här kommer Morran med fart.

Se upp i backen,
annars får ni tion hål i nacken.

7 comments:

Anonymous said...

Det hade kunnat vara jag som skrev det där! Jobbar också på en IT-avd på bank...Som känns som ett enda stort teknikmonster. Det liksom burrar i huvudet när folk pratar med mig och jag låtsas förstå men jag är nästan på väg att ta till lipen.

Stora Morran said...

He he skönt att veta att det är fler än jag som väntar på att bli avslöjade. Oh well det är bara att tag i skiten och fråga hål i huvudet på alla som kommer i ens närhet.

Bitter said...

Men du vet ju att du klarar det egentligen. Go you!

Anette said...

Oh, det där lät skrämmande välbekant. Jag tycker jag är lost mest hela tiden men nickar och ler glatt och ser väldigt insatt och kunnig ut...trots att jag många gånger har noll koll på vad sjutton dom säger. Kan bero på att dom pratar ett språk som jag absolut inte behärskar. Men, jag lär mig väl. Antingen det eller så åker jag ut med huvudet före ;)

Anonymous said...

Fan, shit. Tänk om vi jobbar på samma ställe kom jag på....hehe.

Stora Morran said...

Bitter: Ja det är klart att jag gör.

Anette: He he ja det är klart att du lär dig. Ja eller så åker du ut men då har du försökt. Men erkänn att du har en egen status där pga att du är västerlänning och blod pingla...

Anonym: Ja kors vad scary. Test. Vi ses i kiosken på måndag kl 15.15 har du en vit näsduk i fickan vet jag att det är du. Ok?

Blancaflor said...

Jag känner precis som du. Skillnaden är nog att mitt jobb dessutom är oerhört trakigt. Denna helgen blir en jobbsökarhelg...