Wednesday, May 09, 2007

Stackarn


Jag tycker faktiskt lite synd om Lars Danielsson. Bara en sån sak som att han saknar en tydlig haka kan få mig att tycka synd om folk. Sen känns väl hela den här Tsunami historien helt sönder valsad. Nu håller man på och förhör vakterna på Rosenbad om de kommer ihåg att de släppte in Lars Danielsson på annandagen. Jag kommer inte ens ihåg vad de bråkar om längre. Jaha om LD var på Rosenbad visar det att han undersökte hur situationen låg till och informerade Göran Persson om att läget var lugnt och då är inte ansvaret GP´s. Jag är absolut inget större fan av Ordförande Persson och hans crew men nu tycker jag faktiskt synd om den här karln.

Snark!

Sluta. Det här ändrar väl ingenting. Faktum kvarstår. Många svenskar dog i Tsunamin. Vad ändras med det här? Hur regeringen reagerade? Ja inte tillräckligt snabbt, det kan väl alla vara överens om. Låt karln vara ifred.

Vi går vidare, drar lärdom och gör inte samma misstag.

Okej, klart slut!

6 comments:

Anonymous said...

Ja släpp det och gå vidare!

Stora Morran said...

Verkligen, är det någon som orkar engagera sig längre?

Lotta said...

Jag håller med. Vem är det som får upprättelse egentligen? Och vem fan BETALAR??? SJ blir dyrare igen och ingen människa är gladare.

Stora Morran said...

Tackan: Vilken skön liten tant kommentar. "Vem betalar????" Ska du med till Gurkan på schlagerfest på lördag?

Anonymous said...

Tyvärr, det måste bli ett slut på den svenska traditionen ljug så mycket du kan så kommer du undan, LD råkade hamna först i kön. Han hade ju kunnat tala sanning i KU istället. ..

Stora Morran said...

Nu tycker jag att den tjocke konsulten drar på lite för växlar genom att säga det skulle vara en svensk tradition att "ljuga så mycket man kan". Personligen har jag inget intresse i den här historien längre.