Tuesday, May 22, 2007

On-top-on-things

Jag har varit en dålig bloggare. Det har hänt så mycket grejer i helgen så att jag har liksom inte tagit mig tid. Illa. I fredags jobbade jag typ ensam i ett öde kontorslandskap. Ganska meningslöst. Jag hade så tråkigt att jag tom gick och pratade med surtanten bara för att prata med någon. På eftermiddagen hade jag dock ett projektmöte som fick min mage att knyta sig och kalla kårar rann över min kropp. Mitt nya projekt känns hur stort som helst och jag bävar för hur lilla jag ska ro allt i land. Hela helgen gick jag med lätt fladdrande ångest i magen. Igår jobbade jag på som en liten iller och vips har jag hela veckan uppbokad med möten och studiebesök. Det gjorde underverk för oron. Nu känns det som om jag är on-top-on-things. Iallafall just nu. När som helst kan mattan ryckas bort under och man ligger där som en skalbagge på rygg och sprattlar med alla benen i vädret.

Förutom ångesten gjorde jag roliga grejer. I fredags drog vi bort H tapeter i hallen, gjorde fredagsmat och vid 22.00 åkte vi bulle till Shoulder och sjöng Sing Star hela natten nästan.

I lördags åkte vi till tuna. 5 pers i en liten Mini Cooper blir ganska så trångt. Vi gick ut på det lokala haket som hade gaskat upp sig en hel del och blivit lounge med fyra barer. Riktigt kul faktiskt. En hel del gamla spöken var ute och skrämdes.

I söndags hängde jag med pappa och jobbade i trädgården och åt entrecote med färskpotatis. Det var dock skönt att komma hem igen till bebodda trakter senare på kvällen.

No comments: