Tuesday, May 22, 2007

brun vs vit


Det hände en irriterande grej på lunchen. Jag åt köttbullar, kokt potatis och brunsås i lunchrestaurangen (patetiskt ensam också vill jag tillägga). En av potatisarna verkade vara av en riktigt fast sort. Den lät sig liksom inte skäras i. Jag tog i och högg in med kniven, var på potatisen hoppade ner i mitt knä och sölade ner min vita tröja med brunsås.

Ser inte bra ut.

Nu får jag snällt sitta ner på min plats eller alternativt gå omkring med en pärm framför magen.

Jag går ingenstans utan pärmen. Utan pärmen ser det konstigt brunt och äckligt ut. Det är pärmen och jag now a days.

/The Perm

1 comment:

Anonymous said...

Kära Mirjam. Om du vill veta vilken sorts potatis du äter ring brosan. Potatis är en vetenskap som få känner till. det finns fast och mjölig sort och sedan ett par hundra olika sorter. Men nu är den gamla skörden slut och , det som gäller nu är färskpotatisen. Ps, du åt säkert en seg King edward. Hej