Tuesday, August 29, 2006

Adios

Okej ikväll är verkligen sista kvällen...

Igår var jag AM och Tette och åt en sista måltid samt 2 flaskor Estola på Indian Garden i Hornstull. Det var sorgligt. Lite "Sex and the City" när Carrie åker till Paris...Mooo.

Idag har jag och Mamma städat ur lägenheten. Det är mest Mamma som har stått för städningen i ärlighetens namn. Mamma är numer känd som "Skrot-Nisse". ALLT jag har försökt att slänga har hon räddat undan soppsäcken och stoppat i sina egna gömmor. Morran har mest packat. Jag har packat allt från Globalkniven, marimekkokopparna till 10 pocketböcker.

Morran fick åka in till resebyrån och få en ny biljett eftersom jag "bara" hade 80 minuter i på Heathrow och det är tydligen helt hysteriskt där just nu. Jag kommer flyga över halva arabvärlden istället. Jag flyger Arlanda-Paris-Bahrain-Oman-Bangalore. "Morran; hon som gav mellanlandningarna ett ansikte".

Idag har det ringt snälla människor och sagt adjö. Pappa kom upp och tog det sista av Morrans skrot i combin. Vi åt middag på Kungsholmen. Det var trevligt.

Imorgon ska jag och Mamma hitta till Arlanda. Egentligen ville Mamma åka ut och rekognisera men nu har vi fått förlita oss på internets vägbeskrivning. Vi har lite historia av att köra fel.

Jag råkade skära mig när jag skulle förbereda ett par frukostmackor till mig och Mamma. Jag köpte en estnisk limpa i går i Hötorgshallen som är lika kompakt som ett vedträ. Fick ta fram stora brödsågen men slant och skar upp en stor flik hud på fingret. Blödde otäckt. Min kära Mor som har blivit frälst av Aloe Vera växtens underverkande kraft var direkt framme och sprutade med sin "Emergency Bottle". Nu värker det och bultar. Får gå och lägga mig och hålla fingret högt.

Okej då får vi ses när vi hörs igen då...

Adios Muchachos!

7 comments:

Lotta said...

Bye bye Morr... Men jag hoppas i alla fall att vi ses på bloggen framöver. Och sen får vi ses i Stockholm när du kommer på besök!

Nu skulle jag skriva typ trevlig resa på ett främmande språk, men insåg att jag faktiskt inte kan. Men du vet vad jag menar. Typ franska eller så.

KRAM!

Anonymous said...

INTE adios baby! Vi ses igen...även om det kommer dröja lång tid=( Önskar dig såklart lycka till med allt och hoppas allt blir bra för dig overthere!

Du är redan saknad dock, och välkommen tillbaka precis när du vill!

KRAM!

Produktionsledaren said...

Morris du kommer få det så bra i Snackibabbel land. Men kommer sakna dig jättemycket.
Lär dig nickspråket, vi ses i jul.
Hälsa Räven och frossa loss i musseflygmaten.
Kram!

Anette said...

Du sitter antagligen på ett plan och läser detta först när du är framme i Bangalore - jag hoppas din resa gått bra och att alla mellanlandningar gick utan missöden!

Ha en fantastisk tid i Bangalore..lovar att vinka när jag flyger över staden i november :)

Anonymous said...

Ha det så bra där nere och lycka till och allt sånt

/Mr. aka IT-Horan

Blancaflor said...

¡Qué tengas suerte!
Du kommer att fa det super.
Kram

Stora Morran said...

Tack alla gulliga kommentatorer! Ni kommer att få läsa så lååånga inlägg från mig nu när jag har en hel del tid på mig.