Friday, August 25, 2006

Yellowjackets

Jag blev getingstucken i tån igår. Jag skulle ta ut några spanska korvar åt mannen ur kylen när den lilla djävulen låg på golvet och väntade på mig, hans sista offer. Jag har blivit getingstucken förut men sällan fått en så stark reaktion. Hela min mellantå svullnade upp som en pingisboll och bultade hela dagen lång. Morran surade ihop och satt med tån i AC:n på vägen ut till Ljusterö. Efter några timmar bultade det lika fullt men till slut hade det försvunnit imorse. Hela tån kliar dock helt omotiverat idag.

Morran hatar numer getingar. Hoppas det inte finns några i Indien. Då jäklar ska de få se på annat.

1 comment:

Blygisens betraktelser said...

...eeeuuuwwh
Getingar...en av jordens varelser som kan få mig att svimma raklång genom blotta uppenbarelsen. *får hjärtklappning bara jag tänker på det nu*