Monday, August 14, 2006

Tänk om...

Tänk om min Bialetti fick följa med mig till jobbet en dag. Tänk om Morran skulle få brygga det allra godaste kaffe hon visste och dricka flera, stora, fylliga koppar på jobbet. Fatta om de andra skulle få smaka på MITT KAFFE. Fatta vad avis de skulle bli. Fatta vad Morran skulle bli "da most popular coworker of the year ever in the history of christ". Jag skulle kunna få igenom vad jag ville bara jag bjöd på lite kaffe. Alla skulle lyssna till mina ideer och köpa dem rakt av. Inte som nu, hålla på och tjafsa och trilskas.

Fatta vad alla skulle dissa den äckliga automaten som stog och bryggde läskiga cappucinos med kokosfett istället för mjölk. De andra skulle gå förbi automaten och spotta på den så fort de fick vara med i min inner circle of coffea.

We would rule the world me and my bialetti!

5 comments:

Grus said...

Helt klart hellre styrd av en bialetti och stora morran än Göran Persson i alla fall.

Stora Morran said...

He he så klart du blir Grus! Vad som helst skulle vara bättre än GP, nästan i alla fall...

Stora Morran said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Blancaflor said...

Hahaha! Du vet väl att man kan köpa örhängen (stoora, hängande) med sådana där kaffebryggare. Det vore något det!

Stora Morran said...

Blancaflor: Nej tack! That would be tacky!