Tuesday, August 01, 2006

Mitt nya jag

Morran har börjat med en ny grej här hemma nämligen att ha mycket, mycket välstädat. Alla som känner mig vet att det är ganska ovanligt för att vara Morr. Inte en endaste liten sked ligger odiskad i min vask. Inte ett endaste klädesplagg ligger framme och skräpar utan allt hänger prydligt i garderoben. Ajax och disktrasan är mina bästa vänner.

Numer är mitt nya mantra;

"Allt har sin plats".

Detta nya skeende i mitt liv har hållit i sig i exakt två dygn. Jag satsar på en vecka i alla fall mer vågar jag inte hoppas på jag känner mig själv lite för väl.

5 comments:

Lotta said...

Go Morran! Sen kan du börja smått med att bryta reglerna (som ju bekant är till för att brytas...) och låta en liten gaffel ligga i vasken. Just for fun!

Förresten, vadan detta nya?

Blygisens betraktelser said...

Morran skall ju flytta till India- klart man blir lite mer om sig och kring sig då. Först det med bad-och fisk-skräcken, och nu detta. Allt pekar på ett kliv in i fas två av Morrans liv.

Det känns lite fånigt att lämna tips såhär, som om ni inte skulle komma på det själva, men se till att försöka åka till Taj Mahal.

Och Morran, jag hoppas du fortsätter blogga när du flyttat ned dit!

Stora Morran said...

Gammeltackan: Nej jag vet inte jag ville se hur det var att vara lite annorlunda för en gångs skull. Bryta lite invanda mönster och sånt....Gafflarna ska jag verkligen försöka hålla på avstånd dom kommer komma snart ändå.

Blygisen: Klart jag kommer blogga från indien. Tack för tipset om Taj Mahal ;-)

Blancaflor said...

Jag fragade Räven om ni inte skulle resa till Maldiverna. Paminn honom om det, verkar super.

Stora Morran said...

Ja det verkar super duper men jag är öronbarn så jag kan inte dyka eller nåt sånt dock.