Wednesday, August 02, 2006

Pressad

Morran har blivit utvald för att delta i en Sifo undersökning om mediavanor. Det är ingen liten undersökning vi pratar om. Oh nej det är en hel jäkla tidning som består av 44 sidor med säkert 2500 olika kryssfrågor.

Det är frågor som;

Av de nummer som ges ut läser jag: Enköpingsposten -
Inga nr- Nästan inga nr- Ca 1 nr av 4- Ca 2 nr av 4- Ca 3 nr av 4-Nästan alla nr- Alla nr

Och så där ska man sitta och kryssa i tills de gått i genom precis varje liten lokal tidning från Botkyrka-Salem till Borlänge. Dom vill absolut veta hur ofta jag går in på kkuriren.se (Katerineholms-Kuriren) per vecka. Dom vill absolut veta vilken leverantör jag från mitt bredband från och hur många av de senaste 7 dagarna har jag lyssnat minst 5 min på Bandit Rock, Stockholm 106,3.

Har någon tex hört talas om tidskriften "Sändaren"?

Jaså inte! Det har jag. Det är en religös tidskrift för alla er oupplysta där ute.

De vill även få en överblick av mina värderingar en av frågorna är så här: "Ett av mina mål är att vara bland de mest framgångsrika människorna materiellt sett"

och så ska jag sitta och kryssa i hur väl det stämmer. Galet!

Jag fick undersökningen i början av sommaren. Då slängde jag den bakom ett Corn Flakes paket och sen dess har det kommit en antal påminnelsebrev (läs hotbrev) från Sifo där de påminner mig att jag minsann har chans att delta i premieobligationsutdelningen bara jag sänder in min undersökning snart.

Nu känner jag mig så pressad av hela situationen att de har valt ut mig och jada, jada, jada att jag bara måste bidra. Usch jag är en sån här tönt när det kommer till såna här saker. Jag tycker att man borde ställa upp på sånt här precis som att alla måste rösta. Morran blir skitlack på alla som struntar i att rösta. Det är tjyven en männsklig rättighet och det finns människor i andra länder som skulle ge sitt liv för denna fantastiska demokratiska rättighet. Jag vet inte riktigt vad koppling till denna mastodont undersökning är men den finns, jag lovar er, jag har bara inte hittat riktigt än.

Jag har kört ett pass ikväll och jag får försöka göra mitt bästa för att fixa det imorgon men allvarligt talat känns det helt omöjligt.

Jag kanske måste sjukskriva mig på fredag för att hinna skicka in den innan den 9 Augusti.

2 comments:

Heléne said...

Maken har fåt samma undersökning... han känner som du, den är gedigen.

Stora Morran said...

Den är helt galen, det är vad den är!