Thursday, August 03, 2006

"Nuffror"

Det har spridit sig ett uttryck på kontoret. Helt plötsligt har ALLA börjat använda det. Man har börjat kalla "Siffror" för "Nuffror". Vi pratar ju om siffror ibland här på kontoret eftersom vi jobbar på en bank. Nu har det här otäcka, äckliga uttrycket spridit sig med vindens hastighet.

Morran känner sig helt vilrådig. Jag måste få dem att sluta. Hur ska jag bära mig åt? De kan inte få forsätta så här, det är inte rätt.

Snäll ni hjälp mig! Jag står snart inte ut längre...

4 comments:

Blancaflor said...

Ah, jag tycker är att det är sa sött. Fast kanske inte varje dag och pa jobbet.

Stora Morran said...

Blancaflor: Det är inte okej att säga "Nuffror". Det låter både dumt och obildat! Är mycket bestämd på denna punkt.

Hmpf!

Stora Morran said...

Sniff: JAG säger faktiskt "Shit Pommes" ibland. Men det är klart att töntarna här inte kan hantarera såna cool uttryck. Bäst att inte säga det högt.

Lotta said...

Haha! Det är faktiskt galenskap och vansinne! Apropå shit... Brorsan säger shit kabanoss... Och då gör ju givetvis jag också det.

Men åter till ditt dilemma. Jag vet inte hur man hanterar dylika saker på jobbet. Hemma kan man ju flippa och skrika lite så aldrig nån ens vill säga så igen. Men på jobbet... Man vill kanske hålla uppe en något värdig fasad i alla fall..?