Wednesday, August 23, 2006

Löften

Jag läste precis ett inlägg hos Produktionsledaren där hon tog upp hur otroligt dåliga årets valaffischer är. Morran är beredd att hålla med. Alla partier har lagt ut miljontals kronor och fokuserat på riktigt onödiga småfrågor som ingen ens har funderat över.

När Mannen och jag åker bil måste jag distrahera honom så fort det vankas valaffischer. Han blir så otroligt upprörd. Igår på väg hem från F12 hade han sett en affisch för Vänsterpartiet där det stod "Fem kassörskor är värda mer en fyra Bankirer". Man ältade denna affisch ett antal gånger idag. De han inte har sett är:

"5 arbetslösa är fler än 4 direktörer" eller min favorit "4 feminister är fler än 5 sexister".

Jag bara bävar tills han ser dem.

Häromdagen när vi promenerade längs Norr Mälarstrand såg vi den här affischen:



Snark säger Morran. Kan vi inte fokusera på nåt viktigt snart OCH jag håller med Produktionsledaren om att Folkpartiets kampanj ser för taskig ut.

2 comments:

Lotta said...

Från mitt fönster på kontoret kan jag nästan se en affisch där det står äntligen nobelpriset till Sverige. Eller liknande. Det tycker jag känns viktigt.

Stora Morran said...

Ja eller hur! Super viktigt faktiskt! Strunt i vårdköerna och fram med ett Nobelpris till Suecia!