Sunday, July 02, 2006

Stolsleken med Bosse Bulldog och Jellyshots

Bananas 30-års skiva igår blev en rolig tillställning med mycket god mat och stark chilibål. Vi lekte drinkspel med ”Bosse Bulldog” och alldeles för starka jellyshots. Morran styrde så klart upp klassikern ”Stolsleken” eller ”Hela havet stormar” som är en given party-starter. Därefter körde jag vidare med danstävling till ”Boten Anna”. ”Banana” heter egentligen Anna så det passade ganska bra. Vi körde ”tåget” ut i trappuppgången ca kl 01.00 vilket säkert uppskattas av grannarna.

Kl 03.30 bröt Morran upp och promenerade hem över Västerbron i ett ljust sommar Stockholm. På en daggvåt gräsplätt hittade jag en italiensk guidebok över Stockholm som jag tog hem läste på lyret. Jag lärde mig att "fin utsikt" heter "Vista superba" på italienska.

Idag har jag solbadat på Långholmen och en fikat hos Lasse i parken med Tette, Maria och Jonatan. Jonatan är bara 8 månader men himla glad och söt.

Stockholm är faktiskt helt underbart såna här dagar.

I löv it!

3 comments:

Blancaflor said...

Vad roligt att du har beslutat dig för att flytta. Det kommer att bli sa bra! Distasförhallanden suck!

Stora Morran said...

Ja jag hoppas sannerligen att jag gör rätt. Det är ganska läskigt!

Blancaflor said...

Du far tänka "Worst case scenario". Vad är egentligen det värsta som kan hända?? Att du flyttar hem? No te preocupes.