Monday, July 24, 2006

Tuvas Predikan

Tuva Novotny maler ner min lilla hjärna i hennes sommarprat med hennes snusförnuftiga pretto åsikter. Gamla klichéer som alla har hört 70 gånger. Som tex;


"Gamla människor räknas också"
Jaså gör de säger Morran.


"Man måste sänka kraven på sig själv så man inte får blödande magsår"
Varför då? Det finns ju losec.


"Barn ska få vara barn"
Nej det tycker inte Morran. Jag tycker de borde bära string från dag ett.


"Det är naturligt att åldras, det är inget man bör kämpa emot"
Morr: Ungdom är det enda rätta, att åldras är fett ute.


En enda lång predikan om hur alla bör leva, tänka och handla. Den enda hon gjorde var att rabbla sånt som precis alla håller med om.



Snark Tuva, du är vacker som en älva men väck mig när du är klar.

5 comments:

Thérèse said...

Åh tråkigt , somnade nästan av att läsa det här.... kommer nog inte att lyssna på Tuva i efterhand på webben

Blancaflor said...

Ah...jag börjar nästan grata varje gang jag hör musiken till sommarpratarna. Saknar svensk sommar med mormor, mariekex pa stranden, grusvägar och fuktig mossa. Japp, jag erkänner, jag är världens yngsta nostalgiker.

Mårten said...

men tuva spelade bra musik...
dont fear the reaper var gott att hon tog med,
även fast det handlade om att man inte skall vara rädd för att dö.
hon är lite pretto tuva, men jag vet inte om jag kan dissa henne ändå, för dom flesta är trots allt pretto.

Stora Morran said...

Blancaflor: Det är sjukt mysigt med sommarpratare. I löv it. Men inte ska du börja gråta för det...

Mårten: Jag håller med. jag kan inte dissa Tuva. Hon är en av de få som har stigit upp ur såpa-träsket och utvecklats till en av våra få unga, begåvade skådespelerskor. Hon spelade sjukt bra musik men jag blev bara så less av allt predikande så jag var tvungen att ge henne en knäpp på nosen.

Anonymous said...

js varför har man inte fler författare ..eller nån som har nåt att säga? Skådisar ..vad kan och vet de ?