Wednesday, July 19, 2006

Tekniskt UFO

Tekniskt huvudbry

Jag har tre tekniska saker som stör mig. Mitt msn har sluta fungera. Jag kan inte logga in längre. Det har totalt kollapsat. Jag vet att det har något med mig och göra för jag tryckte bort det när man skulle göra något val för någon dag sen. Sen dess har jag straffats och numer kan jag inte logga in. Messenger har förpassat mig ut i kylan och det är värsta varga-vintern där ute vill jag lova.

Mina andra två issues har med Blogger att göra. För det första kan jag inte ladda upp bilder längre. Skulle ladda upp värsta, äckliga läskiga fisken till mitt förra inlägg och jag försökte ca 1000 gånger men det ville sig bara inte.

Min tredje grej är att jag inte kan släppa fram arkivet på min blogg längre så att ni mina kära fans kan klicka på vilken månad ni vill läsa och sen då få se vad jag har skrivet. Ännu en gång vet jag att jag själv är skyldig till detta fruktansvärda felsteg. En gång i tiden när Nalle skulle in och lusläsa min blogg valde jag att ta bort hela rasket och nu kan jag inte för mitt liv få fram eländet igen. Nu ligger allt i en enda lång massa. Man kan skrolla ner till under jorden för att komma ner till september då Morran startade sin eminenta blogg.

Jag hatar att vara ett tekniskt UFO. Det är som om jag hade neurosedyn händer och satt och hackade med en huvudstav eller eventuellt en penna i munnen.

Ni förstår själva, inte så himla lätt

7 comments:

Grus said...

Arkiv: Logga in på blogger, välj "settings" följt av "archiving". Sedan är det bara att välja "monthly" i drop-down menyn. Fast det var kanske något annat du menade?

Stora Morran said...

Lilla Grus! Tror du inte jag har varit där? Saken var den att min kära bättre hälft hade varit inne och mixtrat i koden! nu är arkivet framme.

Anonymous said...

Jag hade samma problem med msn för ett tag sen.. Prova att gå in i "systemåterställning" och välj ett tidigare datum då din msn fungerade. Det funkade för mej.. Lycka till! :)

Grus said...

Men jag kan väl inte veta? Nu känner jag mig dum...

Stora Morran said...

Grus sorry, jag var lite hård mot dig men du gillar att knäppa mig på näsan.

Ylwa: jag ska verkligen försöka, som jag sa jag har det inte så lätt.

Anonymous said...

Hur har det gått Morran? Jag trodde inte heller att jag skulle kunna, men det var inte så svårt.. Jag gick in i hjälp/support, sen står det "använd systemåterställning för att ångra ändringar..", välj "återställ datorn till en tidigare tidpunkt" och sen får du upp en kalender där du klickar på ett tidigare datum, sen var det inget mer om jag inte minns fel.. Datorn måste startas om innan det funkar..

Stora Morran said...

sorry Ylwa det har inte gått. Jag kanske har en annan version än dig för jag hittar inte "använd systemåterställning för att ångra ändringar"

Moo!