Thursday, July 13, 2006

Morr is not a birdlover!

Det går en kråka stor som en liten hund utanför mitt fönster. Jag gillar inte kråkor och inga andra fåglar heller för den delen. Fiskmåsar är allra värst tror jag. Dom är så extremt stora med vingarna och allt sen är det äckligt aggressiva.

När jag var i USA som utbytesstudent bodde en av mina värdfamiljer på en Ranch. Den var extremt stor. Allt man såg i alla vädersträck var deras ägor. Min värdsyster som var 10 år hade en anka som husdjur. Den hette Berkley och var stor som en fet gås för han var uppvuxen på hundmat. Berkley älskade att jaga människor och bita dom i benen. Han älskade nakna ben speciellt.

Varje dag när jag skulle åka med skolbussen stod jag kvar ett tag i dörren och tittade om Berkley syntes till. Först när jag hade försäkrat mig om att kusten var klar vågade jag mig ut. Precis när jag hade tagit tre steg ut på gården hörde jag alltid "Kvack, Kvack" och bakom kom Berkley rusande mot mig. Jag sprang skrikandes mot bussen med ankan flaxande bakom mig. Han var vingklippt som tur var så han hann sällan i fatt mig men alla satt alltid och skrattade åt mig när jag kom ombord på bussen. Berkley fick mig att utveckla en lätt fobi mot fåglar och fåglar som flaxar i synnerhet.

I hate those filthy little bastards!

9 comments:

Lotta said...

Men också, duvor för i helvete! Visste du att dom bajjar en kvart efter att dom ätit? Min kombo kemisten/biologen vet sånt... Det betyder att risken att hamna i skottlinjen är rätt så överhängande... Med tanke på hur många duvor som samlas på diverse platser i våra städer...

För övrigt tycker jag att stora fåglar är ganska fascinerande. Typ örnar och så. Men dom ser man ju inte dagligen direkt.

Stora Morran said...

Duvor är råttor med fjädrar på. Stora fåglar kan vara fina på bild men inte i närheten av mig...

Produktionsledaren said...

Fåglar är sjukt äckliga i synnerhet duvor som alltid har lite lätt missbildade klor efter diverse olyckor. Känns som hela deras fjäderpäls är en enda stor bakterieflora. Flygande råttor. Huga!

För 4 månader sen ungefär i parken vid mitt jobb, hörde jag ett väldigt pipande på väg för att handla lunch. Då sitter två små gråsparvar och skriker och flaxar för högan sky. I mitten ligger deras bebis som ramlat ur boet och blir ihjälhackad av en äckelkråka. Har sliter av bebis ena vinge och flyger iväg. Den ligger kvar i dödsryckningar. När jag passerar några minuter senare kommer kråkdjäveln igen och gör en "fly by" och plockar med sig resten av den lilla fågelungen upp på ett tak för att picka i sig resten.

Typ den äckligaste "close to nature"-upplevelsen på länge. Djur är toppen!

Blancaflor said...

Jag gillar inte faglar heller. De är alltid stirriga och nervösa och verkar aldrig ta det lugnt och slappna av. Dessutom har de ofta löss.

Blancaflor said...

Hmmm....coming to think about it. Kanske är det därför de inte KAN slappna av???

Stora Morran said...

uck! Fåglar som äter varandra och duvor som har missbildade klor och löss hua!!!

Anonymous said...

Stora fåglar är dävulens påfund! Japp, så är det.. Små fåglar kan vara rätt söta! Observera "kan vara".. Inget är självklart när det gäller fåglar..

Blygisens betraktelser said...

...hahaha...But You are a lovebird!
jalla gör en lista nu du med! Du har väl fått uppmaning, som alla andra? Fem saker i min....bla bla.

/ "B"

Anonymous said...

Jag älskar fåglar! De är faktiskt väldig goda.