Thursday, July 06, 2006

Brännboll och längtan efter helgen

Vi spelade brännboll på Långholmen igår. Vi spelade tills solen gick ner. Det var superkul. Vi spelade hur många matcher som helst och vi ville aldrig sluta. Till slut var alla riktigt vassa. Alla kunde träffa bollen med det smala runda och slå hur långt som helst eller nja nästan...men tydligen är det med brännboll att träning ger färdighet.

Idag har jag varit på resebyrån och senarelagt min avresa till den 30 augusti. Jag fick ett sms från min faster idag där stod;

"Jag har hört att du ska flytta till Indien, men du har inte bett om lov. Svaret är nej."

Hon är ganska speciell min faster. Det finns inte många som hon. Hon gillar absolut inte underutvecklade länder där de det kan finnas bakterier eller eventuellt smuts.

Idag har jag varit hemma och tråk-tvättat ikväll. Surt när det är så fint väder. Man är väl svenne, är man inne när det är fint väder får man automatiskt dåligt samvete. Sånt där kommer med modersmjölken.

Imorgon är det i alla fall helg och jag lever för helgerna nu för tiden. Det här är nog den första sommaren i Morrans liv där hon haft ett jobb där hon måste jobba precis vareviga dag utan det minsta lilla ledighet. Jag går itu av avund på alla som kan ligga på stranden och mysa. Därför jag ta vara på helgerna och boka in varje minut av dem för att få ut så mycket som möjligt.

No comments: