Sunday, July 30, 2006

Pooped

Morran har kännt sig pooped idag. Jag har saknat min man också extra mycket. Igår hände det nåt tråkigt ute på Riche som fick mig att aldrig vilja gå dit igen. Jag som verkligen har älskat det stället får nu ont i magen så fort jag tänker på det.

Kvällen började fint hemma på Rosens balkong med reunion med gamla kollegor. "Magnus the Brat" har varit i Asien i ett halvår satt med Gucci brillorna på mitt i mörka sommarnatten och drog sina resehistorier lättkryddade med grova överdrivningar. Därefter begav vi oss i taxi till Utecompagniet och sen till Riche.

Idag har Tette och jag fikat på Copacabana i Hornstull och därefter strövade vi omkring inne i city. Vi köpte pizza, cola och chirre samt satte oss till rätta med två hyrda filmer. Först såg vi en Geishas Memoarer som vi smackade i oss med hull och hår. Därefter såg vi den franska något svårare och tyngre "Barnet". Den hade fått femmor i betyg av precis alla samt vunnit guldpalmen. Det borde fått oss att dra öronen åt oss men icke.

Nu ska Morran gå och lägga sig och har man tur känns det bättre imorgon.

5 comments:

mitt fyrverkeri said...

Mäh, man vill ju veta vad som hände på Riche ju..

Anonymous said...

Ja, vad hände?

Fredo said...

Så där kan man väl inte bygga upp en berättelse ; ) Jättespännande inledning med alla detaljer på rätt plats. Sen blev det punka liksom. Fast jag förstår om du inte vill berätta om det fick dig att aldrig mer gå dit. Det ÄR ett skitställe.

Blygisens betraktelser said...

Nej, det är inte ett "skitställe". Möjligtvis kan gästerna bete sig skitigt, men det är ju inte ställets fel.

Stora Morran said...

Äsch vi struntar i det och går vidare.