Thursday, July 27, 2006

Morrans tassar

Kors Morran har formligen dammsugit Stockholms alla skoaffärer på jakt efter ett par fina skor. Tyvärr är det jobbig rea överallt så det ända man hittar är fula platå dojor från 1999. Inte så himla hett.

Till slut begav jag mig till Söder. Köpte ett par aprikos/orangea 80-tals pumps på Lisa Larsson. Det kanske låter förskräckligt men dom var fina på mig.

Morran har dock gjort en skrämmande upptäckt. Inte för att skryta men jag har alltid haft fina och nätta fötter strl 36/37. Idag märkte jag att mina fötter är ganska breda för att komma i vintage pumps från 83. Dessutom har jag upptäckt partier av hud uppe på min högra stortå där jag inte längre har någon känsel. Jag tror dessa partier kallas FÖRHÅRDNADER!

Hua inte jag, Inte Morran, det kan inte vara sant. Jag känner att jag är i akut behov av en pedikyr. När Morran bor Indien kommer det vara något som jag unnar mig oftare än vartannat år som det ligger till i dagsläget.

2 comments:

Grus said...

Jag har samma problem varje gång jag hittar ett par pumps i storlek 43... ;)

Stora Morran said...

Grus: skönt att du förstår mig!