Wednesday, July 12, 2006

Avis

Nähe nu måste jag bestämt få gotta ner mig lite till i hur otroligt orättvist allting är. Känner mig som en gammal papegoja som har hakat upp sig. Jag jobbar och sliter i värsta värmen och mina vänner är ute på roliga upptåg. Igår var det dags för utgång. Jag var med på förfesten på AM:s takterass. Det var en fin kväll och man såg över till ”Allsång på Skansen”. Man hörde att det var Håkan Hellström på tjejskriken.

Vi satt där och myste och alla andra gick vidare medan Morran trist fick gå hem och lägga sig. De hade så klart haft en galen kväll med Debaser, Riche och Fredsgatan. Nu ligger de och solbadar för fullt och jag sitter inne och tråkar. Imorgon ska hela gänget åka ut till Grinda och gosa hela dagen. Jag älskar Grinda. Tette och jag jobbade där två somrar och det ligger oss varmt om hjärtat.

Morran börjar bestämt bli lite grön av all avund.

4 comments:

Lotta said...

Ja, lätt hänt att man blir lite avis på alla lediga semesterfirare. Men jag har tack och lov mitt framför mig. Nu är det bara att se till så att solen följer med på resan...

Stora Morran said...

Javisst har jag mitt framför mig också men det känns bara så tugnt just nu!

Blancaflor said...

Jag förstar dig, din stackare. Jag har redan haft min semester och det känns ocksa surt. Aldrig far man vara riktigt glad! ;)

Stora Morran said...

Nej bara slit och gno, ingen lugn och ro!