Friday, June 30, 2006

"Oroad"

Idag har varit en bra dag. Jag har känt mig sjukt lättad över att jag sagt upp mig. Idag kunde jag gå ut med det officiellt vilket gjorde att jag fick spendera stora delar av dagen att prata om mitt nya liv. Det enda smolket i bägaren var att jag inte kände att min man inte kändes glädjesprudlande över mitt beslut utan mest "oroad". Jag tror dock att vi har rett ut det mesta nu.

Solen formligen gassade sönder Morran idag så fort man stack ut trynet utanför porten. Efter jobbet mötte jag upp Rosen och vi gick och inhandlade 30-års present till Banana som ska ha skiva imorgon. Efter handlandet och en ca 45-minuters paket-inslagningsprocess av ett extremt noggrant biträde föreslog Morran årets första glas rosé på Lisa-på-torget. Rosen som har lätt fobi för allt som luktar "brat" värjde sig och vi valde Peite mittemot istället. Jag berättade för Rosen att jag och mannen brukade slå vad varje gång vi gick förbi "Lisa" förra sommaren hurvida Brolle Jr skulle vara där (han var alltid där). Det visade sig då att Rosen inte hade den blekaste aningen om vem Brolle Jr var. Jag sjöng typ hela "I was playing with fire" men ingen klocka ringde. Rosen menade att han dock var expert på alla smala electro-schangers men riktigt dålig på mainstream musik. Då kläckte Morran ur sig Kraftwerk som ett exempel. Rosen skrattade så han slog sig på knäna eftersom Kraftwerk var det mest "Main-stream" man kunde tänka sig inom electro. Oh well, vi har olika musikkunskaper helt enkelt.

Jag begav mig till Liljeholmen för att möta upp Tette som hade spenderat sin lediga (läs bakis)dag i solen. På vägen dit råkade jag gå igenom kanske 10 olika alkis gatherings som slutade med att jag sprang mot Tette i raseri innan jag kom ifrån dem. Vi mötte upp Jessica för att handla men då kom Morran på att det nog var skönast och åka hem till sin egen vrå och äta upp all god mat som fanns kvar i kylen sen veckan med Mannen.

Tyskland vann över Argentina efter straffar. Darn! I so dont want them to win!

1 comment:

Anonymous said...

Sagt upp dig...?
Helvete, jag ahr nog inte hängt med riktigt i blogen hos Morran ser jag