Monday, June 12, 2006

Sol och Kvacksalvare

Besökte MIN öronläkare idag för första gången. Han visade sig var en mycket dryg äldre herre som minsann visste allt om min situation innan han ens hade tittat i mina öron. Jag var den första patienten med tid kl 08.00. Läkaren och insläntrande 08.15 och Morran fick först komma in 08.25 och redan då var jag en gnutta irriterad. Då började han dra sina valser. Hans diagnos på mina 27 års öronont var att jag spände käken. Jorå så att, så var det.

Jag hade inga fel på mina öron egentligen utan felet var att jag gick och spände mig hela tiden vilket påverkade musklerna innanför trumhinnorna som då orsakade värk i öronen. Han ifrågasatte tom hur jag kunde veta att mina trumhinnor någonsin hade spruckit.

” Nja har man aldrig varit med om det så kan man aldrig veta hur det känns” sa Morran torrt, ”men jag när det efter flera timmars utdragen process av sprickande kommer blod och var ur öronen så tror jag att det är ett tecken” fortsatte jag.

”Jäkla kvacksalvare” tänkte Morran för sig själv medan hon fick med sig ett ”Rörelseschema” för spända käkar med sig hem. Funderar på att ringa den gulliga läkaren på Sturehälsan och varna för hans ”expertis”. Hon var den direkt motsatta sorten en sån som lyssnade på mig som patient som man ville krypa in i famnen på och bli omhändertagen.

Anyway solen skiner och livet leker. Efter jobbet gick jag till Tettes kontor på Hantverkargatan och hon lurade med mig till Katitzi där jag shoppade en fin sommarklänning från Fröken Söt. Morran ska ha den på midsommar på Blidö. It will be smashing.

Därefter köpte vi en hälsotallrik och satte oss i Rålis och njöt av den varma kvällssolen.




Det är inte tjejen på bilden som skrivit brevet....

6 comments:

Anonymous said...

men tjejen som skrivit brevet kommer att vara minst lika söt i sin klänning... Bra köp!

Stora Morran said...

Thanks AM!

Anonymous said...

Bara du är duktig med käk-joggningen så blir öronen bra också.. hihi!

Stora Morran said...

Sitter här och "joggar" dvs gör små avslappade rörelser upp och ner och åt sidorna utan att det uppstår tandkontakt....

Flickan i burspråket said...

Allvarligt, kvacksalvare. Rörelseschema för öronont?? Mina trumhinnor har verkt hål så många gånger att om det händer igen e de rädda att de inte växer ihop igen..l röresleschema?? gå o få en annan diagnos. Älskar klänningen!!!!!

Stora Morran said...

Ja jäkla kvacksalvare blir fotfarande förbannad när jag tänker på den skojaren.