Friday, June 02, 2006

Ugly Flipp

Jag bara måste få skriva av mig lite granna. Jag bär på så mycket frustration inom mig.

Den här resan som jag ska göra imorgon har inte börjat så bra. Först bokade jag en resa tur och retur med Flyme (sugigt, opålitligt och konkursfärdigt flygbolag). Efter några dagar får jag ett mail att de kommer att lägga ner den rutten den 5 juni dvs dagen innan jag ska resa hem. Surprise! Så jag kommer dit men inte hem.

Då skulle man klicka på en länk i mailet för att få tillbaka sina pengar. Länken funkar inte. Jag ringer Flyme från jobbet och det är mer än 20 pers i kö. Orkar inte vänta ringer nästa dag och då är det fortfarande 20 pers i kö. Väntar EN TIMMA i kö. Efter en timma möts jag av en inspelad röst på engelska som säger att de inte kan ta emot mitt samtal pga teniska problem. Morran var nära att slänga ut telefonen genom fönstret.

Efter några dagar får jag tag på Flyme och de lovar att sätta in mina pengar på mitt konto igen. Det dröjer 2 veckor innan får jag pengarna.

Bokade en ny mycket dyrare hemresa med SAS. Dom skickade ett mail till mig den 23 Maj och sa att de inte kunde dra mitt kort. Jag ringde upp och det visade sig att jag skrivit in fel validdatum. Då sa tjejen att det var okej och att min resa var korrekt. Idag tänkte jag på att jag aldrig fått ett kvitto som de sa att de skulle skicka hem till mig. Jag ringer SAS och det visar sig att de har bokat av min resa den 26 Maj och den resan finns inte kvar. Jag blir lätt sur ( läs hysterisk) och de kopplar runt mig överallt. Vid 2 tillfällen lägger de på och hos en kille fick jag vänta i 17 minuter. Då la jag på och ringde upp igen. Under tiden när jag förklarar mitt problem för en annan tjej på SAS, ringer killen som jag väntat hos i 17 minuter upp igen och säger att de schlabblat till det och de vet inte varför min resa avbokades. Under tiden jag väntade på honom har jag hittat en ny biljett på internet med SAS som jag bokat. Men den är så klart mycket dyrare; 1545 kr. Han säger att de fixar att jag får den för samma pris som den första 945 kr. Snällt!

Fy tjyven vad jag hatar sånt här strul.

Börjar tro att det är ett dåligt omen allt som hänt. Planet kommer störta eller nåt och det var inte meningen att jag skulle komma med.

Om inte planet lyfter som planerat imorgon kommer Morran att flippa ur totalt and it will be ugly!

5 comments:

Lotta said...

När du berättar den här historien för dina barnbarn kommer du skratta åt det. Håll ut, rid ut stormen. Det som inte dödar, det härdar...

Jag hade själv fått ett nervsammanbrott.

Blygisens betraktelser said...

...hahaha...Gud, jag får hjärnblödning bara av att försöka sätta mig in i det här!
Jag hittade hit via Räven din, och du skriver så roligt!
Buuuukandas, är det enda råd jag kan ge dig, om ngt inträffar under resans gång!

Trevlig resa! ( skall själv iväg imrgn.)

/ B

Stora Morran said...

Gammeltackan: Jag var sjukt nära ett sammanbrott idag hade det inte ordnat sig hade jag brutit ihop.

Blygisen: Tack snällt. Räven är min käresta!

Blancaflor said...

Shit, jag skall resa med Flyme till Sverige om 2 veckor. Konkursfärdigt sade du?

Stora Morran said...

Blancaflor: Oh yes little lady! Hoppas du betalade med VISA då får man pengarna tillbaka vad som än händer med din resa...

Det går säkert bra!