Thursday, June 01, 2006

Domedagen

Idag kl 16.10 ska jag till Sturehälsan och få min dom.

Tänk om dom säger nåt läskigt som; "Du har 19 dagar kvar att leva".

Morran: Nej jag måste hålla ut i 20 dagar så jag får träffa min man en sista gång innan jag dör.

Sturehälsan: Tyvärr Morran, spelet är slut.

Tänk om de säger att min lever håller på att kollapsa så om jag vill fortsätta leva vidare rekomenderas det att jag undanhåller mig vin eller andra starka drycker i resten av mitt liv. Det skulle kännas tungt och grått, som ett liv utan salt(tänk omde säger att jag ska sluta med salt).

Eller att jag bär på otäcka värden som kan utvecklas till kronisk magkatarr om jag fortsätter att leva som jag gör så är jag dömd till ett liv med kruskakli. Fatta själv vad jag kommer att ångra att jag gick och testade mig då.

Nej det kanske är lika bra att strunta i att gå dit. Det man inte vet tar man ingen skada av. Sticker huvudet i sanden och fortsätter mitt osunda levene.

5 comments:

Östermalmsräven said...

Jag tror du fixar det utan problem, de ger dig nog bara en lapp där det står "Lagom" på och sen får du gå... Du är ju sundheten själv med gå-stavar och allt :-)

Produktionsledaren said...

Äh först får du stomipåse och sen är det torken, om inte det funkar så kan du börja räkna dagarna. Stomipåse är en briljant "gå före legitimt på toan ursäkt" på Riche.
Jag har testat och det funkar! Alla backar för ingen vet hur man ska reagera.
: ) Hur kul som helst, nästa gång ska jag testa om mjältbrand kan vara nått...

Stora Morran said...

Östrmalmsräven: Lagom, hmpf jag vill inte vara lagom. Jag vill vara bra eller dålig. Inget mjäk.

Produktionsledaren: Jamen tack för de tröstande orden. Verkligen fördelaktigt med stomipåse.

Flickan i burspråket said...

Kan trösta dig med att min pappa och hans bröder har skyhöga kolesterolvärden, men jag har inte några problem alls, utan hade lysande värden när jag testade mig..

Produktionsledaren said...

Uppdatera a.s.a.p, hur gick det?