Thursday, May 25, 2006

Splendid

Morran är numer "Earth Quake survivor".

Känns dramatiskt och fint! Passar mig, jag är dramatisk.

Tydligen var det ett skalv inatt precis här under Fredhäll, Essingen och Traneberg. Folk hade vaknat av vad de trodde var en explosion men det hade visat sig vara ett jordskalv. Morran sov som en stock men vaknade imorse av ett mess från Banana där hon frågade om jag var vid liv och ja det var jag tvungen att erkänna att jag var.

Igår var en bra dag. Typisk lönehelg då man slår på stort. Började fint med att sluta kl 13.00 gick och lunchade med Janice på Hurry Curry. Åkte hem och sov en sväng och pratade med min man.Han är pyttelite avis på helgdagar och svensk sommar och sånt. Han är en sån underbar liten dramaqueen.

Gick på Velours utförsäljningen. Massa folk, svettigt och hetskt.Alla rev och slet i högarna och köpte saker bara för att det var billigt och utan att ha provat nåt. Jag och AM köpte varsin, likadan, grå, kort kavaj. Fortsatte sen hem till Janice för några stärkande drinkar. Åt middag ute på Grodan, satt precis i skenet av en värmelampa. Kände mig helt stekt i ansiktet efter några timmar. Vi gick vidare mot Nox och då började vi tro att A-teens Dhani förföljde oss efter att suttit bredvid oss på Grodan. Låg lite ute i kuddarna på innergården och sippade på varsin Dagens. Kallt som tjyven men vad gör man inte för att leka sommar.

Vi försökte kolla in det nya Solidaritet på gamla Halvtrappa men det var knökfullt! Gav upp gick till Riche. Där är man alltid välkommen. Träffade en massa folk. Roligt!

Känner mig sur och begränsad eftersom mitt Visa-kort har mystiskt slutat att fungera. Typiskt att detta händer precis nu när man fått lön och allt. Hatar sånt! Nu måste jag vänta tills imorgon så jag kan gå till banken som en annan liten pensionär och ta ut pengar. Fatta stenålder! Grrr

No comments: