Tuesday, May 23, 2006

Regn

När man tänker sig i slutet av maj med Kristi Himmelsfärd så tänker man inte vinterstövlar, paraply och regn. Imorgon är det fin och skön halvdag. Jobbar till 12.00 sen är det fritt fram att förlusta sig med oansvariga grejer som att shoppa, gå ut och äta och dricka drinkar. Hade varit så mycket mysigare att göra det i en liten fin sommarklänning istället för under ett paraply.

Blev bjuden ut i skärgården till Ängsö över helgen men det blir ju så konstigt när jag ska jobba på fredagen igen och på lördag ska jag på 30-års fest sen är det kanske inte supermysigt i regnet. Funderar att åka hem till pappa över torsdagen och hjälpa honom gjuta en grill men det kanske inte heller är en sån bra idé om det regnar.

Hmpf!

Slutsats = allt hade varit mycket roligare om det hade varit fint väder.

5 comments:

Lotta said...

Håller med helt. Senaste dagarna har det stormat på den här sidan av landet. För övrigt har vi väl vad som kallas för växlande molnighet med spridda skurar. Jag tycker att vädret kan ta och stabilisera sig lite. Det är faktiskt inte så lätt att exempelvis välja kläder såna här dagar...

Stora Morran said...

Nej verkligen inte. Sen blir man så osugen på att handla nya grejer när det bara regnar och håller på.

ettett2 said...

Men Morran du har fått det hela om bakfoten. Det är ju dåligt väder för att du inte köper tillräckligt med nya grejer. Ut och handla nu med gott samvete så vi andra får njuta av solen! =)

Blancaflor said...

Jag haller med dig att man inte blir sugen pa att köpa kläder om det regnar. Men man kan ju handla parfym, inredningsprylar och bäcker. Trust me, jag har laaang erfarenhet av alla sorters shopping.

Stora Morran said...

Ettett2: Jaha så det är mitt fel, jamen det är klart det är....I will shop until I drop!

Blancaflor: Ja får förasöka tvinga mig till det!