Wednesday, May 17, 2006

Öppen dörr

Igår när AM och E lämnade mitt hem glömde jag låsa dörren efter dem. Jag upptäckte det först imorse. Jag är alltid maniskt noga med att låsa dörren och nu hade jag glömt det!!!

Mitt blod fryser till is när jag tänker på det. Inte för att jag bor i speciellt hårda kvarter direkt men att ligga och sova med öppen dörr är inte mitt ideal.

Alla mina grannar är trevliga och hjälpsamma förutom han som har sin dörr precis brevid min. Morran anser honom vara lite skum. När han låser upp sin dörr låter det som han låser upp min. Han kommer alltid hem kl 23.45 precis när Morran håller på att slumra in. Det slår aldrig fel. När han börjar gräva i sin dörr blir jag klarvaken. Sen börjar han stöka omkring där inne och helt plötsligt kommer det röster därinne ifrån. Kalla mig gärna en liten tant, men vad är det för konstig tid att komma hem på egentligen? Alltid när jag träffat honom i trappen säger han snabbt hej och sen går han vidare. Inget stanna till och chitt chatta alls.

Oh well inatt är det Morran som drar på alla hakar som finns.

2 comments:

Produktionsledaren said...

Åh Morran du e tebax och med en förklaring på det abrubta slutet. Vad skönt att det är uträtt och välkommen åter.
Kändes lite ensamt där ett tag ; )

Stora Morran said...

Känns fint att ha varit saknad! Blev det nån pytti panna på Tre Remmare i lördagsnatt?