Sunday, May 21, 2006

Söndag

Igår: Schizofrent väder. Hällregn, upp med paraplyet. Nästa minut; strålande sol, ner med paraplyet, på med solglasögonen. Hällregn, av med solglasögonen, upp med paraplyet…. och så där höll Morran på tills jag tröttnade och gick in.

Var en sväng på Bergs med AM och Tette och kollade in examensutställning. Fikade med min förra kollega P de la rose på Room. Sen blev det schlager och drinkar för hela slanten hemma hos Janice och Anders på Döbelnsgatan.

Snacka om "Monsterchock"! Hur kunde det gå så fel... Lordi såg man ju som ett skämt. Så gick de där monsterdiggarna med Butricks masker tog vann hela alltet. Vi satt bara och gapade. Finland som i alla år alltid kommit sist eller hållit på och kvalat. Till sist skickar de ett skämt som vinner och puttar Guds sändebud i egen hög person; Fröken Magdalena, Heliga Guds Moder, La Carola till en snörplig femte plats. Skandal!

Vi fick skjuts i en härlig, fin, extremt stor Lincoln Navigator till Riche. Där hängde vi kvar till det stängde och sen drog jag och Tette vidare till East. Galet med folk som vanligt. Vi insåg att klockan var slagen för oss både och vi drog oss hemåt.

Idag gick jag hemma och drog för mig själv utan att ta mig för så mycket. Jag pratade länge i telefon med min man. Till slut begav jag mig ut och sen blev det som det blev att jag följde med Tette och AM och hälsa på Tettes mormor som bor på ett vårdhem i Täby. Vi drack kaffe och sen åkte vi hem.

Åh på söndagar är jag alltid extra liten och ynklig. Alla par som håller på och vältar sig i all sin härliga parsamhet retar mig. Tycker synd om mig själv som är ensam kvar här utan min Man. Att prata i telefon hjälper men det räcker inte riktigt för att jag ska känna mig helt nöjd. Jag vill vara med honom. Jag vill att vi ska vara tillsammans är det så mycket att begära… Längtar tills midsommar när min man kommer hem en vecka.

1 comment:

Anonymous said...

De finska monstren var inte lika läskiga som det svenska monstret. Underbart med lite variation, ÄNTLIGEN