Sunday, May 28, 2006

dagen efter igår

Festen avlöpte fint igår. De la Rose var nöjd med all uppvaktning och av vad jag har hört på avvägar blev han lätt kalas och var omedlebart tvungen att sättas i en taxi och det har varit omöjligt att nå karl på hela dagen för att tacka för festen. Efter partyt åkte vi till Clarion Hotel av någon riktigt konstig anledning. Stället har ett Finlansfärjas klientel som inte är att leka med.

När Tette och jag bodde på Brännerigatan brukade vi ibland gå till Clarion av den enkla anledningen att det var det enda stället på Söder som stängde senare än 01.00. Varje gång lovade vi dyrt och heligt att vi aldrig någonsin skulle återvända. We keep on breaking it!

Idag vaknade jag trött och eländig. Jag bestämde mig för att åka till hemstaden över dagen och hälsa på pappa för att göra något med min dag. Vi åt en fin lunch på Mälarbadens Golfbana. Jag åt Mälargös med kapris och rödbetor. Det berättade jag för Mannen och han blev sjukt avis som vanligt när jag berättar om goda grejer som jag äter och som han inte har tillgång till. Har jag ätit parmensan berättar jag det direkt för honom för då blir han riktigt sur.

Vi jobbade i trädgården och Morran höll på att hugga av sig foten. Jag skulle stöta ner spaden i marken och på fötterna hade jag ett par små ballerinor. Jag slant med foten och rev upp skorna på spaden och rev upp undersidan av foten.

Holy moly, vad ont det gjorde. Bytte om till ett par säkrare, 5 nummer för stora gummistövlar omedelbart.

2 comments:

Blancaflor said...

Det kan din man gott ha! Han brukade frossa i mat pa sin blogg och jag blev urhungrig varje gang.

Stora Morran said...

He he det brukade han i of sig fast ibland saknar man grejer som man inte kan få bara för att man inte kan få dem....