Friday, May 19, 2006

Insanity

Jag och AM har bevakat kvalningen till Eurovision på stor bildskärm på en bar i Birkastan.

Asså jag säger då det. Vilka konstiga bidrag! Hur tänkte de? Hur spånade Polen tex när de kokade ihop sitt bidrag? Och Island? Finland?

Ja listan kan göras precis hur lång som helst. Hela kvalet var endaste en enda lång kavalkad i dålig smak och lättklädda damer. Sen kom Carola i all sin "insanity" och verkade som den mest förnuftiga av dem alla. Det blev nästan en liten pärs där i slutet innan det stog klart att fläkten kom med. Skönt!

AM drog vidare för att träffa Tette på Riche men Morran bangade som den lilla tant hon är och är nu hemma i tryggt förvar med dörren låst.

Over and out!

4 comments:

Thérèse said...

Jag kollade också fast hemma på spansk TV igår. Vilka mysko bidrag. Folk som inte kunde sjunga. Folk som inte kunde engelska men ändå försökte sjunga på engelska. Lättklädda damer och mysko scenkläder.

Skönt att du är tillbaka. Nu blir du länkad vare sig du vill eller inte!

SonnyBoy said...

Jag blev alldeles matt o kallsvettig. Har dom verkligen blivit framröstade av folket, herre min skapare.
Kul att du börjat skriva igen Morran.

Blancaflor said...

Ja ,helt surrealistiskt var det! Som en teater. Och Carola hade den där galna blicken.

Stora Morran said...

Thérèse: Klart jag vill bli länkad! Det vill man väl alltid.

Sonnyboy& Blancaflor: Ja vad säger man om The Netherlansd tex tre tokiga tjejer som slog på bongos och far omkring eller Island kanske? Eller varför inte Armenien?