Saturday, May 27, 2006

emotional

Helt totalt onödigt att jobba igår. Absolut ingenting hände. Dagen sniglade sig fram med en massa trist hällregn stup i kvarten. Hade sovit dåligt natten innan så jag satt mest och gjorde inte så mycket vid mitt skrivbord. Äntligen blev klockan 17.00 och jag fick dra mig. Jag och AM var hemma hos Janice på middag. Vi åt fondue, mycket spännande, vi satt förväntasfullt runt grytan och såg köttbitarna koka sig i den heta oljan. Vi såg " Välkommen till familjen" på dvd, den där med Sarah Jessica Parker och drack vin.

Sen mannen åkte är jag så himla svag för allt som har med romantik att göra. Om jag hade lätt för att gråta till film innan så är jag i det närmast en hysterica nu. Så fort det börjar bli lite romans på gång i filmen så blir Morran teary-eyed. Jag och AM såg "Den vita masajen" på bio i torsdags och jag blev helt totalt tagen av den romantiska berättelsen så jag var tvungen att springa och köpa boken igår. Det är mycket ansträngande att vara så här känslosam, det suger musten ur mig.

Nu är det dags för 30-års fest i Hammarbysjöstad. Sitter här i city-skjortsen och Rodebjer linnet och lägger det sista lagret med nagellack innan det bär av.

Adios!

No comments: