Monday, January 09, 2006

Vardag

Attans vad det var hårt att komma upp idag. Efter all ledighet och party kändes det helt orimligt att gå upp imorse. Ingen mer gosig ledighet att se fram emot. Nu är det bara grå vardag ända fram till påska. Doo!

I lördags körde jag och Mannen på för tredje kvällen i rad. Vi började på Hantverkargatan och fortsatte till en fest på S:t Eriksgatan, en gammal jobbarkompis till mannen fyllde år. Festen var bra och det roliga var att jag märkte att min lilla goseklump blev helt tuff och arrogant när han hängde med sina jobbpolers. Antar att han är så där tuff annars när inte jag med. Rolig insikt.

Vi drog vidare till Riche och gled före i kön som de lirarna vi är... moh! Det blev sent och galet.

Dagen efter tvingade jag upp Mannen för Let´s dance på fyran. Peppe Eng är min idol nu för tiden. Such a funny man. Bara jag tänker på honom börjar jag fnissa.

Söndagen fortsatte med frulle på Café Soda vid Mariatorget och hemmalagade köttbullar med Mannen och AM i Fredhäll.

No comments: