Friday, January 27, 2006

Kors i taket

Ärkebiskopen ska avgå och alla hans syskon vill nu bli ärkebiskop. Alla är präster. Först ville bara lillasystern Anna-Karin bli ärkebiskop. Nu har hennes schysta storebror H B som är bror till K B och bestämt sig för att han ska också delta i valet. H B tycker inte det är lämpligt att Anna Karin blir biskop eftersom hon dels är kvinna och sen gift med en annan kvinna. Verkligen härlig och mysig syskonkärlek.

Så här beskriver Anna- Karin en vanlig dag:

” Mycket samtal, ansikte mot ansikte eller per telefon. Jag tar även en promenad varje dag med min mellanpudel Cognac.”

Vad mysigt det verkar vara att vara präst. Sitta och skvallra hela dagarna och livets små och stora ting och sen prata lite i telefon. Dessutom kan man tydligen ha hund också. Inga krav på att prestera och göra resultat. Ingen konkurrens bland kollegorna. Lugnt och skönt.

Åh Morran kanske borde bli präst istället eller kanske t.o.m. ärkebiskop. Det vore nåt det. Det finns bara ett problem. Morran är inte så religiös av sig men det kanske inte är så noga.

3 comments:

Lotta said...

Morran for ärkebiskop! Jag röstar på dig. Då kanske du kan ta dig an mina problem. Så kan vi sitta och gagga i telefon ett par gånger om dagen. Vissa saker kanske vi kan ta på bloggen? Du kanske kan bli den första ärkebiskopen vars största forum finns på bloggen? Bara det inte faller på dubbelnamnet..? Men i så fall får du sno A-M:S identitet. Eller du kan få ta mitt, A-C. Jag använder det aldrig anyway.

Lotta said...

Morran for ärkebiskop! Jag röstar på dig. Då kanske du kan ta dig an mina problem. Så kan vi sitta och gagga i telefon ett par gånger om dagen. Vissa saker kanske vi kan ta på bloggen? Du kanske kan bli den första ärkebiskopen vars största forum finns på bloggen? Bara det inte faller på dubbelnamnet..? Men i så fall får du sno A-M:S identitet. Eller du kan få ta mitt, A-C. Jag använder det aldrig anyway.

Lotta said...

Hrm... du kan få ta bort den ena... Blev lite ivrig på knapparna där...