Thursday, January 05, 2006

Halvdag

Åh sjukt skönt med halvdag. Morran åkte direkt hem till Fredhäll och myste tillsammans med Oprah och bloggning. Ikväll ska jag gå och äta indiskt med Banana i Hornstull. Tette vill att vi ska gå ut sen så eventuellt blir det en sväng på Riche också. Jag ska sy upp mina shorts bara. Jag läste Ebbas blogg där hon sa att hon hade gjort ett par piffiga cityshorts av ett par gamla byxor. Så Morran tog fram ett par gamla Fillippa K byxor och klippte till. Känner mig lite osäker på längden än så länge. Ska se om det inte blir bra efter en stunds fipplande. Tänkte ha Rodebjer toppen till samt de bruna Perti Palmrot stövlarna och stora halsbandet jag fick i födelsedagspresent.

Middag igår var trevlig även om Morran och Räven råkade i luven på varandra efteråt angående en kommentar Räven fällde. Morran känner sig fortfarande lite öm i pälsen efter det där, har inte riktigt förlikat mig med Rävens åsikter.

Imorgon ska vi iallafall fira ett år genom att äta lunch/brunch på Grands veranda bara äta gott och titta ut över det snötäckta Stockholm. Efter det ska vi gå lång promenad på Djurgården eller gå på Moderna eller både och resten av dagen ska bara gå till mysiga gosiga grejer.

3 comments:

Blancaflor said...

Jag fick ett excel-document med Mumindalens invanare oversatta till olika sprak (tyvarr ej spanska). The Groke är ialla fall ditt namn pa engelska. Respektingivande...

Anonymous said...

Oj, sa han något hemskt?

Stora Morran said...

Cool Blancaflor! Jag låter onekligen ganske tuff. The Groke don´t mess with me liksom...