Friday, January 20, 2006

Mooh!

Jag läste Sniffilainen och kände mig direkt manad att berätta en grej som hände häromdagen. Jag blev kallad till en cellprovstagning i Knivstan. Jag bor inte där längre och har inte gjort på 3 år men jag är skriven där för jag har ju flyttat omkring som värsta zigenaren hitan och ditan i diverse andrahandsboenden.

Anyways så skulle jag avboka min tid. Det kunde man så flott göra via nätet nu för tiden. Gick in, glad i hågen på Landstinget Sörmland och följde alla anvisningar. Sen fick man en sammanställning med allt:

Avbokning av Cellprovstagning
Morran Morr
Tid
Plats

Sen hade man två val

”Skriv ut” och ”Avboka”

Av någon skum anledning klickar Morre på ”Skriv ut” istället för ”Avboka”. Ahhh springer till första skrivaren direkt. Ingenting där, men den är lite mongo så dokumenten kommer ut lite när de vill, det kan dröja en kvart ibland. Springer till den andra skrivaren, för det växlar lite vilken jag har förhandsvalt. Ingenting där heller. Springer tillbaka till den första skrivaren, ingenting. Håller på så där en stund. Får för mig att varje person jag möter smyg ler lite åt mig som om de hade läst avbokningen och tagit pappret. Till slut bestämmer jag mig för att avbokningen inte blev utskriven och den kommer inte bli det heller.

Dooh!

3 comments:

Anonymous said...

Man får akta sig för att skriva ut känsliga saker på jobbet...

Fast det här slår inte den gången du tvingade din far att läsa upp beskedet =)

Anonymous said...

alltid när jag kommer till ett nytt jobb och ska installera skrivare så lyckas jag sätta någon skrivare i stockholm när jag väljer från intrawebben. Vilket betyder att mina utskrifter hamnar hos en förvånad vaktmästare 60 mil bort =)

Blancaflor said...

Jag hatar teknik som kranglar. Det far mig att tappa talamodet efter cirka 5 sek. I vanliga fall ar jag ganska lugn...