Monday, January 23, 2006

Mys helg

Kors vad helgen gick snabbt men det känns som vi hann med en massa mysiga grejer. På fredag tränade Hurt- Morr och Hurt- Tette. Sjukt moget och sunt.

På lördagen väcktes mannen och jag av min mobbe. Det var en Norsk bank som jag ansökt till som ville intervjua mig på SÖNDAGEN över telefon. Morr blev nöjd men lite förvånad. På lördagen fikade vi med Björn och AM på Mocco. Björn har äntligen fått ett fint Riksdagsjobb som han verkade nöjd över efter ett par år som arbetssökande student. Han har varit ”jobb-snobb”, bara sökt på UD och såna ställen där det är galen konkurrens. Nu kurrade han upp sig som en liten tupp när han berättade om nya uppdraget. Den yngste i Riksdagen minsann som skulle pyssla med nåt sånt här.

På kvällen åt Vackra Mannen och jag på Bistro Jarl. Vi åt Entrecote, drack rödvin, ost till dessert och avslutade med en liten Champagnedrink. Vid midnatt var vi nöjda och slirade hem i snön.

På söndagen hetsade Morran upp för intervjun och Norge ringde punktligt kl 11.00 och ställde en massa frågor och det blev lite kultur-krockar här och där men på det hela taget gick det bra.

”Snacker du Japan?”

betyder ”pratar du japanska? ” fast på norska.

Sen var det visningsdags för Vackra Mannens fina lya. Morran tvingades upp inkognito för att ta ett konvolut samt checka in lilla mäklaren som mannen beskrivit som ”en bedårande liten snärta”. Hon var sjukt överskattad om ni frågar Le Morr.
Hmpf!

No comments: