Thursday, January 12, 2006

bio och mys

Igår gick vi på bio. Min fina kille ställde upp och gick på tjejfilmen, Stolthet & Fördom. Den var som vanligt sjukt gosig och romantisk. Morran fällde tom en tår i de mest romantiska ögonblicket. Dock var jag missnöjd med Mr Darcy inte alls lika snygg som Colin Firth och den här hade dessutom dålig hy. Jag var även lite skeptisk till Keira Knigtly, hennes ansikte förvandlas till en ekorres när hon skrattar men hon vann Morrans hjärta i slutet ändå.

Efter bion gick vi ner till Hotell Diplomat och tog en kaffe och satt och mös i de mysiga sofforna. Snart vill jag gå och dricka Afternoon tea där för Morran är en liten tant egentligen innerst inne.

4 comments:

Lotta said...

Mmmm... Jane Austen. Har också varit lite skeptisk, jag menar den finns ju redan som underbar serie... Men jag har bara hört gott om filmen. Värd att se alltså?

Stora Morran said...

Oh yes indeed fin skön känsla i magen efteråt!

Blancaflor said...

Afternoon tea ar det basta som finns. Drömmer om Ritz i London men det kostar över 50 BP. Men nästa gang...

Stora Morran said...

Ritz låter nice, flådigt ska det va =0)