Monday, January 02, 2006

Nyårsafton

Nyåret friades av på Hantverkargatan på People kontoret i tolv goda vänners lag. Fin fin buffé som med gemensamma krafter hade tilllagats. Mister och jag hade gjort chokladmousse som satt bra efter allt det goda. Vid tolvslaget drog vi oss ner till Norr Mälarstrand för att fira in det nya året med champagne och raketer. AM blev i gammal vanlig ordning helt hysterisk av fyrverkerierna. Eller som hon sa:
”Jag vaknade imorse och det pirrade i magen när jag tänkte på att ikväll skulle jag få se fyrverkerierna” eller ”jag har som en stor lyckoboll i magen som jag inte vad jag ska göra av, det bara spritter i mig”. Så gullig. Lite annat löst folk rann till och galna grejer inträffade som vanligt...

Nyårsdagen spenderades i soffan slumrandes halv tittandes på Ivanhoe. Kl 17.00 duschade vi och begav oss hem till svärföräldrarna för lite middag.

3 comments:

Anonymous said...

=) blir fortfarande helt pirrig i kroppen nu när jag tänker på det... Älskar älskar älskar nyår! O i all lyckoglädje kan det hända vad som helst...

Stora Morran said...

Klart du blir! Kom du ihåg när vi stog i buren och du skakade galler och ville ut och kolla på smällarna. Det var roligt.

Stora Morran said...

Klart du blir! Kom du ihåg när vi stog i buren och du skakade galler och ville ut och kolla på smällarna. Det var roligt.