Sunday, April 20, 2008

TV tragedin fortsätter...

H var här på eftermiddagen och skulle hjälpa mig med tvn. Det gick inte. Vi fick varken in kanalerna eller fick upp tvn på väggen. Jag måste erkänna att jag tjurade ihop en sväng där ett tag. Allt kändes så hopplöst. Hur attans svårt ska det vara egentligen? Nu verkar det som jag måste fixa en extern antenn. Jag ska vänta tills imorgon då "tv-experten" i föreningen är hemma igen. Imorgon ska vi i allafall försöka få upp eländet på väggen. H var snäll och försökte se saker och ting positivt.

Anyways har kvällen fortsatt i ett bra tempo. Jag fixade kontakt till kökslampan, tvättade lite, lagade lite mat, pratade med Fimpen, kollade upp resor till Sligo, Irland. Verkar svårt. Sen sprang jag ut med de sista tomma kartongerna till pappersåtervinningen.

Dessutom har jag planerat upp hela min vecka. Den ser knökfull ut redan.

Oh well just the way I like it.

No comments: