Tuesday, April 08, 2008

inte så dum..

Jag har varit på bio två dagar i rad. Man skulle kunna kalla mig en riktig "cinemanist", eller vad det heter. En sån som går mycket på bio i alla fall.

I söndags såg jag och AM den irländska musikfilmen Once. Nja den var nog lite nördig för mig. De satt mest och skrev sånger ihop och blev lite kära men fick aldrig till det. Ska det vara en kärleksfilm så kan dom i alla fall hångla minst en gång. Är det för mycket begärt eller? Alldeles för långa scener där de satt och sjöng ihop. Snark!

Igår var jag jag med min vän B och såg "No country for old men". Inte heller den var min tekopp. Jag förstod inte alls hela grejen med den. Varför har den fått så mycket Oscars och hej och hå. En snubbe som går omkring i en hel film och mördar allt som kommer i dess väg. Det kan väl inte vara så himla nyskapande ändå. Det har man sett förut. Visst snygg och fina detaljer men ändå. Den var alldeles rå och blodig för mig dessutom. Fast jag måste säga att den där Javier Bardem inte är helt dum.

Inte dum alls faktiskt.

No comments: