Monday, April 07, 2008

the truman show

När jag bodde på Erstagatan hände det ibland att man träffade på samma personer, på exakt samma plats och samma tidpunkt som dagen innnan. Jag brukade bla stötta på en trullig tonåring precis framför pizzerian var och varenda morgon. Sen brukade jag stöta på en man hade tax utanför fiskeaffären på Folkungagatan var och varann kväll.

Det gav mig en känsla av att jag var med i "The Truman Show".

Nu har detta börjat hända i mina nya kvarter. Idag var det tredje gången på en vecka då jag stötte på en mycket kort man med extremt överdimensionerat ansikte på nästan exakt samma plats. Han ser ut som en charaktär från Twin Peaks ungefär.

Idag sa han "hej".

"Hej" sa jag och log nervöst.

Freaky.....

2 comments:

Lotta said...

I lööööv Twin Peaks. Har precis kolla klart på första säsongen för kanske sjätte gången. Ska snart få låna säsong två av brollan. Det är då det flippar totalt.

Stora Morran said...

Jag det vore nåt det. Laura Palmer asså.

Jag ska få låna alla säsongerna av Sopranos. Sug på den du.